سوله دست دوم

ساخت و فروش سوله دست دوم

سوله دست دوم

ساخت و فروش سوله دست دوم

شرکت بانک سوله ایران به عنوان مرجع تخصصی ساخت سوله دست دوم در کشور می باشد. این شرکت توانایی ساخت ، فروش و تحویل و نصب فوری انواع اسکلت سوله در سراسر کشور را در کمترین زمان ممکن دارد.
علاوه بر سوله ، ساخت اسکلت فلزی ساختمان نیز از دیگر فعالیت های این شرکت بزرگ می باشد.
02122220266

  • ۰
  • ۰

یکی از پر کاربردترین انواع سوله، سوله تیر ورقی است که بخش اعظم سوله های ساخته شده در سال های اخیر را به خود اختصاص می دهد. این نوع خاص از سوله‌ سازی ، انعطاف پذیری بالایی دارد و دست سازنده را در تولید باز می گذارد و از این لحاظ، مطلوبیت بالایی دارد. قطعات این سوله به صورت پیش ساخته تهیه می شوند و به دلیل تعبیه اتصالات فلنجی در دو سر قطعات، نصب پیچ و مهره ای سازه با سرعت بالا و در زمان کوتاه انجام می شود. تولید پیش از موعد و انبار قطعات سوله تیر ورقی، امکان پاسخگویی به شمار زیادی از سفارشات مشتریان را با کیفیت بسیار بالا ممکن می سازد.

 

کارایی بالای تیر ورق در سوله سازی

 

در گذشته از تیر آهن به منظور ساخت اسکلت فلزی استفاده می شد که خود، محصول فرآیند ریخته گری به حساب می آید و در طول های بلند، بسیار آسیب پذیر می باشد. اما امروزه از المانی به نام تیر ورق در ساخت سوله استفاده می شود که استحکام بالا، از خصوصیات اصلی و متمایز آن به شمار می آید. هر تیر ورق از یک تیغه مرکزی به نام جان تشکیل می شود که می تواند تخت یا موجدار (سینوسی) ساخته شود. به دو سمت جان تیر ورق، دو بال موازی متصل می شوند و به این ترتیب، ساختار تیر ورق کامل می شود. نحوه ساخت به این شکل است که ابتدا یک بال در شابلون قرار گرفته و خط محوری آن تعیین می شود. سپس جان تیر از سطح مقطع بر روی آن قرار گرفته و پس از فیکس شدن، جوشکاری سرتاسری انجام می شود. در نهایت با برگرداندن تیر، بال دیگر نیز به همین ترتیب جوش داده می شود و تیر ورق آماده است.

سوله تیر ورقی

 

سوله تیر ورقی و اجزای آن

دقت و ظرافت در طراحی سوله حاصل دقت در طراحی و ساخت یکایک اجزای سوله حاصل می شود. برآیند قطعات با کیفیت است که سوله تیر ورقی را به یک سازه متمایز برای جانمایی مشاغل صنعتی و تولیدی تبدیل می کند. اکنون می خواهیم اجزای این سازه را با هم مرور کنیم:

  • ستون: اصلی ترین جزء سوله تیر ورقی، ستون است که از جنس تیر و در ارتفاع مشخص ساخته می شود و بار اصلی سازه بر روی آن قرار دارد. نصب صحیح ستون ها بر روی صفحه ستون و شاقول کردن ستون ها باید به درستی انجام شود و سوله باید حتما گونیا باشد.
  • رفتر: سقف سوله باید به صورت هشتی ساخته شود تا بتوان دهانه های بزرگ را بتون ستون میانی تأمین نمود. بر همین اساس از المان های هشتی شکل در ساخت سقف سوله تیر ورقی استفاده می شود که رفتر نام دارند. هر رفتر از دو تکه تیر ورق مجزا تشکیل می شود که قبل از نصب، به هم متصل شده و با جرثقیل به بالا کشیده می شوند. نحوه صحیح بالا کشیدن رفترها بسیار مهم است و در صورت عدم رعایت، ممکن است به قطعات آسیب وارد کند.
  • استرات: تیرهایی هستند که بین ستون ها وصل می شوند و کار انتقال نیروها میان قاب ها را بر عهده دارند. استرات معمولاً از جنس پروفیل قوطی ساخته می شود.
  • لاپه یا پرلین: اتصالاتی در سوله از جنس پروفیل زِد وجود دارد که لاپه یا پرلین نامیده می شود و عمدتاً در سقف سوله به کار می روند.  
  • انواع مهاربندها: حساسیت ساندویچ پانل دیواری ، نیاز به درج انواع اتصالات و مهاربندی از جهات مختلف را ایجاب می کند. بادبند، وال پست، میل مهار یا سگراد و ... از جمله مهم ترین المان های مهاری در نصب سوله تیر ورقی به حساب می آیند.

کارایی بالای سوله تیر ورقی در صنعت

سوله تیر ورقی سازه ای با اسکلت و ساختار منحصر به فرد است که می تواند مزایای متعددی برای شما به همراه داشته باشد:

  • تکنولوژی ساخت مدرن و به روز
  • بهینه سازی سایت نقشه ساخت و کاهش تلفات و دور ریز ورق فولادی
  • صرفه جویی ریالی فراوان برای کارفرما
  • نصب سریع و پیاده سازی فوق العاده سرعتی پروژه ساخت ساندویچ پانل 
  • و ...

 

 

المان های موثر بر قیمت سوله تیر ورقی

در مجموع قیمت تمام شده سوله تیر ورقی بالا نیست و همین موضوع باعث می شود که این سوله، جزو انتخاب های اقتصادی مشتریان باقی بماند. با انتخاب بهینه ابعاد و بهینه سازی نقشه های ساخت، می توان مدیریت خوبی بر هزینه ساخت سوله اعمال نمود. جغرافیا نیز می تواند عامل مهمی در تعیین هزینه باشد. منظور صریح از جغرافیا، فاصله با مراکز تأمین فولاد مورد نیاز است. بر همین اساس، هزینه ساخت سوله در اصفهان که قطب تولید فولاد کشور است، به مراتب کمتر از شهرهای دیگر خواهد بود و این امری غیر قابل انکار است.

استفاده از سوله دست دوم هم یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی به شمار می آید که از قطعات تیر ورقی پیش ساخته تولید می شوند. انبار موجودی قطعات این سازه همیشه موجودی دارد و البته طوری برنامه ریزی می شود که عمر قطعات به یک سال نمی رسد. بر همین اساس، امکان پاسخگویی وسیع به نیازهای متقاضیان خرید سوله وجود دارد.

 

سرعت بالای تولید، زمان کوتاه نصب و هزینه اقتصادی پروژه، مثلثی است که سوله تیر ورقی را در صدر فهرست انتخاب ها برای خریداران سوله صنعتی قرار داده است و روز به روز هم بر مشتریان این محصول پر کاربرد افزوده خواهد شد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی